Total Pageviews

Tuesday, September 29, 2009

Doktor or Banker?

Tetiba lepas raya ni, tetiba rasa sakit perut. Rasa cam kejang and senak kat perut bawah rusuk kiri ni. Sikit sikit rasa cam ada angin yang sangkut plak. Tapi apa sebenarnya? Makan ok, selera ada, badan sihat, puasa pun boleh.
Doktor kasitau semalam ni mungkin gastrik. Dia tanya aku ni puasa 6 ke? Malu lak aku coz tak la plak aku puasa 6 lagi ni. Dia pun macam heran. Tapi dia kasi la ubat skit. Huh.. Ubat sakit perut pun sampai RM53. Boleh tahan.. Nak buat camne, try jugak la.
Balik semalam, member banker aku kat Ipoh called. Dia kata aku mungkin bukan sakit perut sebab pemakanan, tapi sebab lain. Katanya aku terlalu banyak berfikir. Bila banyak berfikir, otak kita akan bagi signal ke perut dan perut akan merembeskan asid. Dari situ, asid tu terkumpul dan itu menjadikan perut aku senak dan kejang. Ada logik jugak tu. Memang lately aku banyak berfikir. Fikir pasal nak plan untuk sales cawangan, activites, seminar and many others.
Tapi perut aku sakit lagi pagi ni. Terus aku amek mc. Sakit perut betul. Kejang. Terfikir balik pasal semalam. Doktor tu kata gitu, member aku kata gini. Both statement pun relevan jugak.
Mana satu yang betul sebenarnya? Doktor ke, member aku tu?

No comments:

Post a Comment